Kyselytunti järjestöjen ja projektien taloushallinnosta

  • ke 15.9.2021 klo 1719
  • Zoom

Scroll down for English

Kenelle? 

  • Pienille monikulttuurisille järjestöille, jotka saavat julkista avustusta ensimmäistä kertaa ja/tai maksavat ensimmäistä kertaa palkkoja ja palkkioita
  • Moniheli-avustuksen saajille
  • Kaikille pienille järjestöille, jotka haluavat kysyä järjestöjen ja projektien perustaloushallinnosta

Järjestö hoitaa itse helposti sen talousasiat, kun järjestö on pieni ja saa esimerkiksi vain jäsenmaksuja. Mutta kun järjestö saa avustusta, taloushallinnosta voi tulla haastavampaa: kilometrikorvauksista pitää ilmoittaa Verolle, palkat laskea ja maksaa oikein, ja avustuksen käytöstä raportoida rahoittajalle. Mitä on hyvä pitää mielessä taloushallinnon kannalta, kun järjestö kasvaa? 

Taloushallintoa koskeviin kysymyksiin vastaa kyselytunnissa Järjestöhautomon neuvoja Tuomas Rinne. Kysymykset ovat esimerkiksi:

  • Miten maksan palkkoja ja palkkioita oikein?
  • Miten lasken ja raportoin palkkakuluja rahoittajalle?
  • Millainen on kelpaava maksutodiste?
  • Miten korvaan oikein matkakuluja?

Mitä sinä haluaisit kysyä järjestöjen ja projektien taloushallinnosta? Kyselytunti pidetään Zoomissa kahdella kielellä, voit osallistua suomeksi tai englanniksi. Tervetuloa!

Liity kyselytuntiin 15.9. klo 17:


Q&A about the financial management of associations and projects

Whom is it for? 

  • Small, multicultural associations, who receive public funding for the first time, and/or pay salaries and fees for the first time
  • Recipients of Moniheli Grant
  • Any small association, who has questions about the basic financial management of associations and projects

An association can easily manage its finances when it is small, and only gets for example member fees. But when the association gets funding, financial management can become more challenging: mileage allowance has to be informed to the tax office, salaries need to be calculated and paid correctly, and the expesnes need to be reported to funders. What should you keep in mind regarding financial management, when your association is growing?

During the Q&A, the Association Incubator's adviser Tuomas Rinne will answer questions related to financial management of associations, such as:

  • How to correctly pay salaries and fees?
  • How to calculate and report salaries to the funder?
  • What is a valid proof of payment?
  • How to correctly pay mileage allowances?

What would you like to ask about the financial management of associations and projects? Please let us know your questions when you register to the Q&A using the form below! The Q&A will be held in Zoom in two languages, you can participate in both Finnish and English. Welcome!

Join the Q&A on September 15th at 17 at: